ای وای از این روزگار
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان
طبقه بندی: ، ، ، |

"بسم رب المهدی"
ای وای از این روزگار
پیامبر اکرم در روایت دیگری فرمودند:
در آخرالزمان، زمامداران حکومتی پلید شوند، قاریان سازش کاری و چاپلوسی را پیشه کنند، دانشمندان به نفاق  و دورویی رو آورند، امت من سخنان منجمان را تصدیق کنند و تقدیرات الهی را تکذیب نمایند و در آن زمان دروغ را نوعی زیرکی و مهارت می دانند، خیانت به امانت را برای خود غنیمت می پندارند، زکات را خسارت مالی و فحشا را مباح می دانند و عبادت را از روی تکبر و منت بر مردمان انجام می دهند.
الزام الناصب صفحه 181
علاوه بر زمامداران، معاونان و دست اندرکاران نیز ستمگر گردند، زاهدان تزویر کار، بازرگانان ربا خوار، زنهای انها غرق در آرایش و نوجوانان آنها در بی عفتی غوطه ور شوند. علماء را فقط با لباس نیکو بشناسند و قرآن را فقط با صدای نیکو تشخیص می دهند و خدا را فقط در ماه رمضان می پرستند! پادشاهان ستمگر، ثروتمندادن بخیل، دانشمندان جاه طلب، مستمندان وفقیران دروغ گو، پیرمردان گنه کار، کودکان بی شرم و ادب و زنها گستاخ می گردند.
ای وای از این روزگار بر مردم و ای وای بر این مردم!
بحارالانوار جلد52 صفحه 263


روایاتی که نقل گردید بخش از روایات ائمه اطهارعلیهم السلام پیرامون وارونه ها و انحرافات اخرالزمان بود که نشانگر بازگشت عده ی زیادی از مردم به سوی جهل و نادانی و عدم توجه آنها به حقایق فطری و روح پاک و الهی آنها می باشد.
به راستی مگر در اخرالزمان چه تغییر و تحولی صورت می پذیرد که مردم این چنین در خواب عمیق  غفلت و گمراهی فرومی روند؟! زمین که همان زمین است و آسمان هم همان آسمان، خورشید همان خورشید، دنیا همان دنیاست، پس چه چیز وارونه شده است؟!
ما همان انسانی هستیم که می توانیم همچون سلمان فارسی از اهل بیت محسوب شویم اما پوستین و لباس وارونه به تن نموده ایم، ازحقیقت دور افتاده ایم و خود را در زندان آرزو و خیال و رویاهای نفسانی اسیر نموده ایم! ما سر خود را زیر خروارها خاک فرو کرده و می گوییم چرا دنیا تاریک است؟!
ای بی خبر تکانی بخور، سری از خانه بیرون آر، بنگر که جهان روشن است، دنیا همان دنیاست، این تویی که خود را فراموش کرده ای! این تویی که از غیبت امام زمانت سوء استفاده نموده و هر کاری که دلت خواسته انجام دادی و از روی ماه یوسف زهرا و ان عزیز غریب تنها و ان مظلوم مطرد فراموش شده، خجالت نکشیدی و با سیه رویان و گمراهان دوستی نمودی.
دوستان به خدا قسم، امام زمان ما غایب نیست، ما غایبیم، او خورشید است و خورشید دنیا را روشن می کند، این ماییم که پشت ابر غفلت و جهل ونادانی خویش پنهان شده ایم و با گناهان خویش حجابی بین خود و ان خورشید عالمتاب ایجاد نموده ایم.
عزیزان ما شیعه هستیم، شیعه یعنی پیرو، شیعه یعنی وجود مقدس که قلبش مملو از محبت و اعضاء و جوارح و تمام وجودش یکپارچه اطاعت است و هیچ گاه حاضر نیست محبت و ارادت به خاندان عصمت و طهارت را از دست بدهد، پس باید به خدا پناهنده شد و از امام زمان عزیز یاری جست. پس باید از خواب غفلت بیدار شویم و قبول کنیم که کارهایمان وارونه است شیعه بودن را درک نکرده و معنای حقیقی ان را در زندگی خویش اجرا ننموده ایم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 10 / 11 / 1386
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا